reklama

To čo by sme čakali

Počas tohto leta som spoznala naozaj veľa ľudí. Spoznala som aj jedno dievča. Bola naozaj fajn, stále je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Každý deň bol niečím výnimočný. Niektoré dni boli plné aktivít a športu. Iné lenošením na gauči či v posteli alebo obyčajnými prechádzkami s priateľmi a psom. Ďalšie boli plné zbesilých párty a nových známostí. Spoznala som naozaj mnoho ľudí- starších aj mladších. No jedno dievča bolo niečím výnimočné.
Bola približne v mojom veku. vedela sa nosiť, obliecť, namalovať a zaujať svoje okolie. Vedela rozdávať úsmevy ale nikto by si neželal ju naozaj nahnevať či uraziť. Mala za sebou veľa vecí, zážitkov, problémov, príbehov a iných vecí ktoré nám všetkým rozprávala. 
Často som z nej mala pocit, že je sama v sebe stratená. A nakoniec sa ukázalo, že som mala pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedela čo chce, ale nevedela akou cestou to chce dosiahnuť a ani čoho sa vzdať. Mala rada svoj život a bavil ju no uvedomovala si, že je nesprávny a nechcela taká byť. Znie to hlúpo.. Ako môžete mať niečo radi a baví vás to ale pritom to nechcete? Ako vravím.. niečo vo vás si musí uvedomiť že to je nesprávne. Len to "niečo" väčšinou nieje dosť silné aby prebilo ten zvyšok. Z mnohých chýb sa dá poučiť no mnohé chyby nás môžu zmeniť natoľko, že nakonci príbehu nevieme kým sme. 
Toto dievča si to uvedomovalo až príliš jasne. No nechcela. -Nechcela vedieť všetko to čo vedela a zažiť to čo zažila. Nechcela sa snažiť byť sama sebou a popri tom iná aby ju svet nesúdil. 
Vraví sa, že reči iných ľudí by ťa nemali rozhádzať. Ale nalejme si čistého vína, je to dôležité. Keď názor väčšiny prevládne alebo keď si ľudia začnú myslieť niečo naozaj zlé nieje to príjemné. A čo z toho že vy viete, že to nieje pravda keď nikto iný tomu neverí a správajú sa k vám podla ich mienky a nie podľa reality?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To dievča mi otvorilo oči. Nevšímala som si detaily tohto sveta kým som ju nespoznala. Dokázala mi, že nieje jedno akú povesť máte, no ani to nieje natoľko podstatné aby ste sa trápili. Ukázala mi ako spoznať priateľov a kamarátov. Dokázala mi, že všetko čo chcem môžem. Rovnako ako ona. 

Načo sa držať pravidiel a obmedzení ktoré nám určila komunita? Samozrejme zákony štátu treba dodržiavať ale v tomto prípade myslím povrchnosti.. Prečo by som sa nemohla prejsť po parku a zaspievať si pred všetkými? Z akého titulu mi niekto zakáže nosiť oblečenie čo sa mi páči? Prečo sa cudzí ľudia starajú do mojej stravy? Keď chcem pizzu tak ju zjem!
Zamyslite sa.. koľko krát ste chceli niečo naozaj urobiť ale povedali ste si, že je to trápne, nevhodné alebo zosmiešňujúce? Koľko krát ste poslúchli ľudí, že ste tlstí a nedali si to obtiahnuté tričko čo leží v skrini? Prečo keď sa vám páči nosiť oblečenie ala kovboj si ho nedáte? Lebo vám to niekto povedal? 
Možno ma niekto nazve bláznivou a niekto inou. Ale to dievča ma presvedčilo o tom že byť iná znamená byť svoja. 
Čo vlastne čakáme keď ráno vstaneme? Že prežijeme ďalší nudný deň, plný nudných tvári a nezaujímavých myšlienok alebo čakáme že sa niečo zmení? Nečakajme na tú zmenu. Zmeňme to sami! 
Čakali by sme že v 21. storočí získame plné právo si riadiť život a rozhodovať o tom kým chceme byť. Tak si to očakávanie splňme. Majme viac výnimočných ľudí presne ako bolo to dievča. Viac výnimočných dní plných krásnych zážitkov a malých detailov. Pamätajme si ten úsmev ktorý sa nám vytvorí keď vidíme svoju lásku, mamku, slnko a šteniatka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nečakajme kým za nás začne žiť niekto iný. Žime kým máme túto možnosť.

Dominika Michaličová

Dominika Michaličová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka strednej školy, ktorá by sa rada podelila o svoje myšlienky, príbehy a zážitky ktoré zažívam či s priateľmi, rodinou alebo osamote.Budem rada ak sa vyjadríte k mojim myšlienkam, zapísaných na týchto stranách. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu